Salı, Haziran 12, 2007

Hey Diesel, yolculuk n're?

Öncelikle son zamanlarda gördüğüm en romantik Diesel ilanını size bi gösterelim:














Bu ilanı ve aşağıdaki diğer ilanları Marcel yeni yapmış.






















































Bu ilanları görmek, ünlü küresel ısınma kampanyasını da düşününce Diesel'in stratejisi hakkında yeni bir görüş uyandırdı bende.

Malum Diesel her daim gerçekliğin sınırlarında dolaştı. İletişiminde hep bir fantazi, masal hatta trip hali yer aldı.



















































Ama bir süredir bu fantaziler geleceğe dönük, hepsi yarına ait. Diesel bugünün hayalini kurmayı bıraktı ve belki de bugünden ümidi kesti.
(Sıradan bir markanın başına gelebilecek şekilde Diesel için yapılan kalitatif araştırmalarda bugüne ait fantaziler çok itici ve zorlama bulunmuş o yüzden marka geleceğe oynuyor olabilir mi? Öyleyse çok gülerim doğrusu)


Ama bence başka bir derdi var Diesel'in. Diesel ana rakibi Levi's karşısında yeni bir "klasik" anlayışı oluşturmaya çalışıyor. Malum Levi's geçmişin ekmeğini yiyor senelerdir. Yerleşmiş "otantik kot" konumlandırması ile klasik olma damarını tekelinde tutuyor ve bu durum Diesel'i de hep bir "alternatif" olma konumuna düşürüyor.

Düşünün mesela, Levi's dediğinizde akla 501, hadi zorladınız diyelim en fazla engineered gelir ama Diesel en acaip, süslü, taşlı, renkli modellerin markasıdır. Çok renklidir, çok abartılıdır. Klasik, sade Diesel diye bir şey yoktur. Halbuki, satışlarda asıl pay da bu klasik modellerden gelir. Eğer Levi's devrilecekse, Diesel bu alanda da büyük olmalıdır, büyük kalmalıdır.

Ben o yüzden Küresel Isınma kampanyası ile Diesel'in bu alanda daha aktif olacağını ve biraz Diesel'i Diesel yapan nesille birlikte orta yaşlılara da hitap eden, daha az çılgın bir marka olma yolunda ilerlediğini düşünüyorum.

Ki bence de bu doğru, PS3 bile bir yanı ile 30'lu yaşlara hitap ederken Diesel'in bu grubun ihtiyaçlarını görmezlikten gelmesi olanaksızdı.

Bakalım.

1 yorum:

aygul dedi ki...

ama ama daha yeni çıktı bu diesel reklamları, nerde gördünde hemen konu ettin yahu :)

yok yok ben senden korkmaya başldım.