Perşembe, Ocak 28, 2010

iVedi, iVeni, iVici

Sabahtan beri iPad okuyup iPad yazan insanlar! Kendimi Apple yüzünden Apple'ın 1984 reklam filminde gibi hissediyorum. Steve Jobs'un hayatımızdaki SOV liderliği içimi sıkıyor. Hayır iPad'e bir garezim de yok, artık öğrendim fonksiyonellik eksiklerine bakarak Apple tasarımı değerlendirmemeyi, arkasındaki pazarlama fikrine ve üç güncelleme sonra nereye gidebileceğine bakıyorum ve iyi gider. Ve muhtemelen hızla gider. Amenna. İtiraf ediyorum iPhone çıktığında da bir aplikasyon fenomeni yaratacağını düşünememiştim. Üç milyar aplikasyon indirildi diyor Jobs... Üç milyar. Şimdilik... Üstüne bir de iPhone'un uzaktan kumandalığını yapabileceği ve AppleTV'ye bağlı bir iPad düşünün. 32" HD ipad düşünün. Onda iPhone kumandanızla oyun oynadığınızı düşünün. Her odadan aynı oyunu oynayabildiğinizi düşünün. Arabaya iPad düşünün. Tüm dostlarınızla iPadlerinizin senkronize olduğunu düşünün. Ofistekilerle senkronize olabileceğinizi düşünün, aynı anda ortak aplikasyonda çalışabileceğinizi düşünün... Birlikte müzik yapabileceğinizi, film yapabileceğinizi düşünün.
Düşünmek benim biraz da canımı sıkıyor. iPad alırken yeni netbook'umu nereye atacağımı düşünmek, aplikasyon dünyasını nasıl yakın takibe alabileceğimi hesaplamak... Özetle bu kadar hızlı tüketmek canımı sıkıyor.
Eskiden yeni teknoloji, yani tasarım çıktığında yayılması ve popülerleşmesi vakit alırdı. Buna rağmen teknolojinin hep hızlı ilerlediğini sandık. Ortaya çıkardığı problemlerle zor başa çıktık. Şimdi yeni teknoloji, yeni tasarım dediğin Apple'ından popüler doğuyor.... Belki yaşımdan, belki tutuculuğumdan bu popülerlik beni biraz kıllandırıyor. Bir Apple, bir Google... 'Geek'lerin olmalı, 'geek'lerin kalmalı. Bu kadarı şaka tabi de... Bir sektörün artık çok karlı bir iş alanı olması, sektörün ahlaki değerlerini de yıpratır ya hani. Neyse. 1984 işte.
(Güncelleme: ipad aksesuarı (kılıfı, ayağı, vb) işlerine giresim var. Şimdiden.)

Hiç yorum yok: