Salı, Nisan 13, 2010

Samsung'un imajına en büyük katkıyı veren kim?

Samsung'un yıllardır düşük profilli bir marka olarak yaşamasının sorumlularından biri Cheil isimli bir ajans. Güney Kore'de işler nasıl yürüyor bilmem ama Cheil ve Samsung ilişkisi Sütaş-Güzel Sanatlar, Garanti-Serdar Erener (o hangi ajanstaysa o), Okey-*rpm* (başı/sonu sürekli değişmek üzere), Bosch- Altıncı Duyu, vesaire vesaire ilişkilerinden bile güçlü. Hatta o kadar güçlü ki Samsung hangi pazara girerse gitsin Cheil'i yanında götürüyor ya da en azından onları kızdıracak tek adım atmıyor. Şaka maka Cheil bu sayede dünyanın en büyük 16. ajansı olmuş durumda.

Şimdi elbette marka VFM olmak vizyonuna sahip olsa aferin Cheil'e ama marka "ucuz" durmak istemiyor, zaten yapılan iletişimlerin kodlaması ve prodüksiyonları da ucuz marka iletişimi gibi değil. Sadece fazla takipçi (me too), fazla "Samsung giderken Sony çoktan dönüyordu" tadında.

Neyse ki Viral Factory var. Ya Samsung'a ve Cheil'e rağmen muhteşem işler yapıyor, ya da Samsungcular medyayı; havalı olunması gerekenler, geri kafalı duracaklarımız olarak ikiye ayırdılar. Belki de Güney Kore'de şizofreni hoş karşılanan bir hastalıktır da markaları da şizofren yapmak marifettir, bilmiyorum.

Sonuç itibarı ile Samsung kazanmayı sürdürüyor, Cheil sayesinde mi Cheil'e rağmen mi benim kafam basmaz.

Neyse, ünlü milimetrik filmden bu yana her yaptıkları başka güzel:


Bugün de bunu gördüm ve bir kez daha hayranı oldum Viral Factory'nin:

Hiç yorum yok: