Mesela, direkt postalama ya da birebir pazarlama dediğimiz şeyler bir kaç yıl öncesine kadar verici ve alıcı arasında kalan, belki işin niteliğine bağlı olarak kulaktan kulağa pazarlama değeri taşıyan bir araçtı. Bu işlerin en iyileri sektörel dergi ve kataloglarla pazarlamacılara ulaşırlardı. Ama ne olursa olsun normal bir Türk gencinin Hollanda'daki bir banka için yapılan bir takvim işini görme şansı olmazdı.
Lakin Web 2.0 çıktı ve her şey değişti. Bugün bloglar değil yapılmış, basılmış gerçek işler, aslında hiç yayınlanmamış reklamları bile tüm dünyadaki meraklılarına anında ulaştırıyor. Böylece reklamcılık yeni bir kavramla, blogvertising'le tanışıyor ve aklı olan da bu aracı şahane biçimde kullanmaya başlıyor.
Örneğin yeni Simpsons filmi... Biliyorsunuz önce bir viral film bloglarda yayıldı:
Sonra şapşahane bir internet sitesi, yine aynı kanalla duyuruldu. Ardından, artık benim görmekten sıkıldığım, ilanlar, viraller, ambientlar, co-promosyonlar... Sayısız iş yapıldı. Sayısız blogda nedense(?) defalarca yayınlandı.
Amaç çok basitti; Simpsons sadece US pazarına hitap eden bir film değil, çizgi filmlerin düzenli yayınlandığı-yayınlanmadığı tüm ülkelerde milyonlarca Simpsons hayranı var. Bu insanları, hedef kitle tanımları içinde değerlendirmek ve onlara ölçülebilir erişim hedeflemek mümkün değil. Daha doğrusu ölçülebilir medya ile onlara ulaşmak mümkün ama bu dünyanın hem en pahalı kampanyalarından biri ve de Simpsons hedef kitlesi için fazla yaşlı bir tavır olur.
O nedenle bloglara odaklanıldı ve farklı farklı zevk ve ilgi alanında insanlara ulaşabilecek küçük ama akıllı işler bloglar aracılığı ile hedef kitleye ulaştı.
Mesela en son Harper's Bazaar'la yapılan bir editoryal bu aralar blogları sallıyor.
İşte Linda Evangelista ile Simpson'ların Paris turu:
Linda abla:
Donatelle Versace ve kıyafetler:
Channel'ler ve Karl Lagerfeld amca:
Lanvin'ler ve A. Elbaz:
Tabi ki Gaultier:
Viktor&Rolf:
Son olarak da Marc Jabobs'un LV'u:
Uzun oldu ha... Simpsons işi de can sıkıcı derecede uzadı, biz bi şi diyo muyuz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder