Cuma, Temmuz 06, 2007

Nike ve adidas arasındaki çatal daralıyor

Bundan daha altı yıl önce adidas "be better" kampanyasına başladığında dahi insanlar Nike'ın adidas'i geride bıraktığını ve açık ara imaj lideri olduğunu düşünüyorlardı. adidas Nike'a göre çok yaşlı, çok hantal ve sıkıcı kalmıştı.


Ama "impossible is nothing" kampanyası adeta "adidas bitti" diye düşünenlere de cevaptı.

Şimdi görebildiğim kadarı ile iki marka birbirini kollamaktan ve izlemekten iyice birbirine benzer hale geldiler. Hele son Nike filmini görünce iyice bir şaşırdım. Elbette reklamcılar aradaki kavramsal farkları koruyor ve iki markanın birbirinden farklı iletişim mesajı vermesi için uğraşıyorlar ama şu filmlerde logoları çıkardığınızda arada ne kadar bir fark kalır ki?

Şefin tavsiyesi; nike filminin dış sesi ile adidas filmini izleyin, pek güzel bir "mesh-up" oluyor :)



Hiç yorum yok: