Salı, Aralık 21, 2010

Marka Konferansı yerine Marka Fuarı olsa?

Cüneyt Özdemir'in tartışma noktaları anladığım kadarı ile tek bir oturum izlenimlerine dayanıyor, ancak hemen hemen tüm oturumlara katılmış biri olarak söyleyebilirim, konferans dediğin bu olmamalı. Yıllardır bir bağlantı geliştirme (networking) okazyonu olarak gördüğüm ve bu nedenle işyerimin parasına kıyıp da gitmediğim konferans(!)a bu yıl iradem dışında gittim ama artık bağlantı geliştirmek için bile gidilmeyeceğini gördüm. Daha ilk oturumun başında salonun tıka basa sandalye doldurulmuş olması bende -belki doğru belki yanlış- bir paraya karşı zaafiyet gösterildiği izlenimi verdi. Nitekim daha ilk kahve arasında Rock'n Coke vari ama daha fazla parfüm kokan bir kalabalıkla kıç kıça buldum kendimi. Ve o zaman anladım asıl ¨eğlence¨ fuaye alanındaki stand ya da pavyonlardı. Asıl amaç onları gezip mümkün olduğunda çok beleş toplamaktı. Zira her yeni otutumun başında koltuklarımızda bulduğumuz hediyeciklere sevinmeli ve verilen paradan onların bedelini düşmeliydik sanırım... Marka artık bir fuar; sponsorların cingllarının bağırdığı, güzel hosteslerin dolaştığı, araya gösteriler sıkıştırılmış, her an ünlü birini görüp alkışlayacağınız bir fuar. Bunu kabullenmek bence herkesi daha da rahatlatacaktır. Nitekim fuar kavramı en az konferans kadar onurlu bir kavramdır. Ancak her konuğu bir ¨marka¨ ilan edip ve hepsinin bir marka olarak başarı hikayeleri olduğuna bizi ikna etmeye çalışmak ve hatta o konuklardan bir şeyler öğreneceğimize emin olmak ve her konuşmacının pazarlama bildiğini varsayıp şartları zorlamak sektöre fayda sağlamaz. Ben Elif Şafak'ın konuşmasına bayıldım, Josh Spear adını yıllar önceden beri takip ediyorum ama bu isimleri bile marka konferansı konuşmacısı olarak değerlendiremem. Pazarlamacılar açısından şöhretler ama marka değil fikir önderi özellikleri daha ön planda.
Ben şirket yöneticisi olsam eğitim bütçemden pay ayırıp, söz edilen paraları verip kimseyi bu konferansa yollamam, PSFK'ya yollarım. Ama fuar ve ARGE gibi bütçelerden yollarım bak, o daha anlamlı olur. Motivasyon filan, ünlüler geliyor ya.
Konferansı Marka olanın, reklamları da ünlülerden geçilmez olur zaten, ne bekliyoruz ki.

Hiç yorum yok: