Axe'ın strateji, brief ifadesi "F*uck more" bir nesil reklamcılar arasında adeta bir fenomendir. Durup durup birileri "iyi brief" örneği olarak bunu verirler. Bu tip bir brief kreatiflerin işlerini kolaylaştırır, çünkü "daha seksi olmak" ihtiyacı herkesin kendi içinde de hissettiği insightlara dokunur. Halbuki bence o brief o kadar kolay değildir ve seksilikle ilgili her "yaratıcı ekip insighti" da Axe'ın stratejisi ile örtüşmez zaten. Bence Axe/Lynx işlerinde de sık sık hatalı, abartılı (overpromising), fazla avam ya da fazla sofistike kalmış işleri görürüz. Yaratıcı arkadaşlarımız bunu pek umursamaz, sonuçta zeki ve taze iş her zaman iyidir onlarin gözünde, ancak bir planlamacı için asıl başarı o taze ve zeki işi bir iğne deliğinden geçirerek yapmaktır. Başarı iğnenin boyu ile ters orantılıdır. Mesele bence %100'e yakın doğru bir Axe işi var aşağıda. Stratejiyi bilemem tabi, bunun için Arjantin pazarını bilmem lazım. Ama global strateji ile ilgili olarak hedef kitle de, vaad de, ton da, uygulama da doğru. Çok mu kreatif onu bilemem... Bilsem de tartmak benim işim değil :)
İşi yapan Vegaolmosponce. Internet sitelerini bulamadım bir türlü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder