Pazar, Mart 04, 2007

Ipod için en iyi reklamı Renault yaptı

Şöyle ki

Malum Apple pek klasik bir reklamveren sayılmaz. Markalarını gözümüze sokmak yerine yerine gönlümüze sokmayı, mesaj vermek yerine sadece endamını göstermeyi yeterli sayan bir anlayışı var. Yanlış anlaşılmasın, reklam yetırımı az ya da alçak gönüllü değil, bilakis müthiş bir pazarlama bütçeleri var ama onu kullanma yöntemleri farklı. Klasik reklamcılığın ölmesine üzülenlerin de ipod'a bayılması da bir yaman çelişki değil midir aslında?

Ipod'un da USP'si olmayan reklamları bu anlayışın bir örneğiydi. Peki klasik reklamcılık anlayışı ipod reklamları yapsa ne olurdu? Renault, Clio ipod için bu demonstrasyonu yapmış sağolsun.

Dikkat ederseniz aslında filmlerin içinde yer alan otomobilin herhangi bir etkisi yok reklam fikri üzerinde. Renault bir ipod kampanyasında ürün yerleştirmesi yapmış gibi.

Aslında filmler reklamcılık açısından hem çok temiz, hem de doğru. Kendi adıma oldukça beğendim(ne de olsa planlamacılar 'insight' görünce duygulanırlar).

Ama dedim ya, reklam ipod için yapılmış sanki...

Ha tabi unutmamak lazım, ezik markalar bunu yapmayı sever. Ipod markası ile yanyana durmayı bile gurur vesilesi sayarlar. Ayıp değil, yasak değil.

Buyrun (clio) ipod filmleri:




Hiç yorum yok: