Pazar, Nisan 10, 2011

Neden?

İlk hangisiydi hatırlamıyorum ama galiba ilk çok popüler olanı Audrey Tautou'lu Channel No:5'tı... Ya da Haydarpaşa bağlantısından bana öyle geliyor... Herneyse, 2009'daydı bu.

Ha tabi daha öncesinde Wong Kar Wai'nin iki filmi daha vardı; biri ünlü There's Only One Sun... Hoş orada sektör gereği kısa filmin bir senaryosu ve iletişim anlamı vardı, onu saymayalım, sene 2008.

Diğeri de Dior için yaptığı işbu video, ki bu da popüler olmadı:

Ama bir yıldır neredeyse her moda ve lüks tüketim markasının bu 90"-300"lik önemli yönetmen+ünlü oyunculu tematik kısa filmleri ortada cirit atıyor. Artık hatırlamadığım onlarca örnek var.

En son artık Aronofsky de Yves Saint Laurent'e çalışınca artık sormak istiyorum: Neden?

Ne oluyor bu filmleri yapınca, amaç TV'de yayınlanacak 30"lik filmlerin yanısıra sinematografik bir kısa film sahibi olmak mı? İnternet mecrasını kullanmanın en iyi yöntemi diye mi, yoksa ünlü kullanımının yeni mantığı mı? Kimin ne işine yarıyor bu filmler? Neden bu kadar sanatsallar ve benim gibi düz kafaların anlayamayacağı şekilde tasarlanıyorlar? Birbirlerinden nasıl ayrışıyor bu markalar? Hepsi birbirine benzemiyor mu?.. Çok güzel olduklarını anlıyorum ama çok mantıklı birer iletişim yatırımı olup olmadıklarını zinhar anlamıyorum?

Lütfen, bilen anlayan varsa beri gelsin... Yoksa bir tane daha izlersem delir'cem...





1 yorum:

farmi dedi ki...

Nicole Kidman'lı Channel 2,5 milyon kez izlenmiş. Haydarpaşalı bir milyon kez. Ben de bu kadar kısa sürede bir hikaye anlatma challenge'ını beğendim. Channel'inkiler sanki ayrışıyor. En azından hikayenin içinde çok kilit noktalarda CC var hep, benim aklımda kaldı. Yani diyeceğim odur ki güzeli yapılınca hoş da, muhteşem yapamayacaksan hiç uğraşma desek? ya da ben desem...