Salı, Mart 03, 2009

Microsoft demişken...

Şimdi de Microsoft'a taktım galiba. Ama takılmayacak gibi değil. Şimdi de aşağıdaki videoyu izleyince Microsoft'a yatırılan onca paraya, onca maaşa, onca yatırıma acıdım;
<a href="http://video.msn.com/?mkt=en-GB&playlist=videoByUuids:uuids:a517b260-bb6b-48b9-87ac-8e2743a28ec5&showPlaylist=true&from=shared" target="_new" title="Future Vision Montage">Video: Future Vision Montage</a>
Neden acıdığımı bir kaç maddede özetleyeyim:
1. Videoda gördüğümüz hiçbir şey vizyoner değil. Hepsi bugün de konuşulan, düşünülen, proje halindeki işler. Eğer bir marka "vizyon"dan bahsedecekse dikkatli olması lazım. Vizyon, bugün olmayan bir fikri içermelidir. Aksi halde vizyon olmaz. Microsoft'un vizyonu 2019'da Apple standartlarına ulaşmaksa, vay haline...
2. Hadi başlık 2019 vizyonu gibi bir iddia içermedi diyelim. Bence ikinci en önemli hata donanım konusundaki kafa karışıklığı. İnsanlar teknolojilerin birleştiğinden (convergence) söz ederken; bilgisayar, eğlence ve telefon teknolojileri artık tek cihazda birleştirilmişken kavramsal olarak birbiri ile aynı işi yapan bir sürü farklı cihaz görüyoruz videoda. Farklı olduklarını sadece boyutlarından çıkarmıyorum, deneyimsel olarak da Microsoft tarafından farklı konumlandırılmış olmalarından söz ediyorum. O gazete ne alla'aşkına... Madem öyle dana kadar ve iki elle tutmak zorundasın, haberlere burnunla mı dokunacaksın? daha basit anlatırsam hata şu: gazete cihazı, iletişim cihazı, diagnostik cihazı.... O cihazlar hala bugünün konvansiyonlarını yansıtıyor. Halbuki gelecek şuna izin veriyor: Sen muayene ederken, konu ile ilgili makale ve haberleri tarayabilen ve başka doktorlarla gerçek zamanlı konsültasyon yaparak sana danışmanlık yapacak bir kişisel asistan. Video sadece bu asistanın yeteneklerine odaklansaydı, ben ona yine vizyon demezdim ama tutarlı bir konsept ürün derdim. En azından.
3. Bir diğer önemli hata tüm makrotrendlerin ihmal edilmiş olması. Video'da global ısınmaya dair bir fikir var mı? Ya da 2019'da o cihazın görüp görebileceğimiz tek mecra olabileceğine dair bir içgörü?... Yok. Neden. Vizyonu yok çünkü Microsoft'un. Sadece bugünü var.

Bir de niye resesyon var diye düşünüyoruz... Peh.

Hiç yorum yok: