Cuma, Şubat 02, 2007

El emeği göz nuru ama orijinal değil

Bazen bir fikir yola çıkar ve zaman içinde bir klişeye dönüşür. Bir klişeyi "iyi bir fikir" olarak tekrar özgünleştirebilmek de başka bir taze fikri, bakış açısını ya da tekniği bu fikirle sentezlemeyi gerektirir.

Bir reklamcı aşağıdaki Guiness ) filmini görünce, "Volkswagen'dan arak" nitelemesinde bulunur ve bulunmakta da haklıdır. Muhtemelen Phaeton filminin öncesinde de benzer bir uygulama ile başka bir reklam yapılmıştır ancak Phaeton ile Guiness'in filmlerinin ortaya çıkış tarihleri yakın olduğu için beyinler direkt bir orijinal-taklit ilişkisi kurmaktadır.

Elbette klişeler, "anonim"dir ve onların üzerinden yeni yorumlar yapılabilir. Ve bu filmlerde olduğu gibi "cover"lar çok eğlenceli ya da keyifli de olabilir. Hatta ürününe, uygulamasına ve pazarına göre orijinalinden çok daha etkin birer reklam da olabilir.

Ancak etik, yaptığınızın "orijinal" olduğunu iddia etmemeyi ve mümkünse o klişeye bir tazelik, yenilik katmayı gerektirir.

Buyrun klişeyi izlemeye:

Hiç yorum yok: