Perşembe, Aralık 30, 2010

Bir gün bir Axe, bir Old Spice ve bir Heineken erkeği bir araya gelse

Reklamcılar kabul etmez ama birbirlerinden etkilenirler. Bir şey tutunca herkesin dümeni oraya kayar. Old Spice kendine gelebilmek için Axe'la benzer bir humor tonu tutturdu, ondan sonra da biraz daha sofistikasyonu yüksek bir Heineken geldi.

Eleştirel gibi görünen bu girişin ardından alttaki Heineken kampanyasına tam anlamı ile bayıldığımı söylemeliyim. Etrafta bu kadar testesteron kokması hoşuma gitmiyor ama bu ara en sevdiğim grup olan Astroid Galaxy Tour'un da müziğini kullanan kampanya bana keyif veriyor. Böyle farklı maçoluk skorları olan erkek markaların etrafta birbirine benzer bir horozluk taslaması belki doğru değil ama bunu iyi yaptıkları zaman bir kadın olarak beğeni ile karşılıyorum.

Çünkü erkeğin kendini hafife alması fikri yeni. Ve -kimse kusura bakmasın- bir süre keyfini çıkarmamız lazım, en azından kadınlar erkeklerin eşit rolüna alışana kadar, erkek egemen mantık biraz sulanana kadar, sonra eşitlikçi davranabiliriz. Sonra her iki cinsiyete de seks objesi olmayı ayıp görebiliriz mesela. Şimdilik değil, erkeklerin kişisel tüketiminin tırmanışa geçtiği; kadınlar kadar erkeklerin de alışverişten hoşlandığı ve ayakkabı alışverişinden yaramaz bir haz almaya başladığı bu dönemin tadını çıkaralım, destekleyelim ve sevelim. Kendilerini hafife almaya ve kendileri ile eğlenebilmelerini kutlayalım. Sosyolojik olarak onların da kendilerini bu kadar ciddiye almaktan vazgeçmeleri hepimizin hayrına olabilir.

Gelelim muhteşem müzii ile Heineken kampanyasına... Enfes.

ve beğendiğim diğer bazı uydu filmler... Bunlardan fazlası için YouTube'da Heineken kanalını kullanabilirsiniz.



Hiç yorum yok: